torsdag 10. mars 2011

Families cheating at board games...

Altså, de fleste unger jukser vel i spill for å vinne, men i kveld har Oda virkelig vært rå på juksing, men på en litt annen måte! Kent er på lesevake på skolen i natt, så etter Andreas var i seng skulle vi kose oss med spill før Oda skulle legge seg også og ho fant fram stigespill. Jeg måtte løpe litt opp og ned siden Andreas brukte tid på å roe seg og hver gang jeg kom tilbake hadde Oda hoppa 10-20 plasser BAKOVER eller tilfeldigvis kasta terningen så mye at ho havna på rødt akkurat i det jeg kom ned igjen... Ho holdt nemlig på å vinne etter bare fire kast ettersom ho traff alle de lange oppoverstigene og da hadde jo spillet vært over ALT for fort, så da motsattjuksa ho! Haha! Jeg sa ingenting om det og endte opp med å vinne selv om jeg har MAX uflaks på stigespill og havner på alt av røde stiger. Til slutt kom jeg forbi henne og da smilte ho lurt... Raringen!!!

Nå ligger ho midt i "storbåten" på overnattingsbesøk. Koselig å ha Oda på overnatting når Kent er borte og ho er strålende fornøyd med å ligge der innimellom. Tror mamma'n skal legge seg tidlig i kveld. Blir tidlig start for å få henne på skolen i morra også og lillebror bestemte at han og mamma skulle starte dagen 4 i dag, så er ganske sliten! Andreas og jeg har vært i byen en liten tur i dag. Kafé med Emilian og Monica og så har jeg fått kjøpt to vårluer til Andreas. Det er på tide for stakkars gutten har gått med dobbel ull-lue på dager med plussgrader. Han som blir så fort varm har vært gjennombløt av svette! Hehe! Men nå har han fått to fine luer (som passet perfekt!!), så da ble det "årnings"! :)

I dag er det "bursdag" i huset også! Andreas er 11 måneder og Oda 6 år og 8 måneder. Om en måned feirer vi 1 årsdag! Lille babyen til mamma'n sin! Tenk at han snart er 1 år! Mamma blir litt vemodig, men likevel er det herlig at han vokser og lærer stadig nye ting. På mange måter gleder jeg meg veldig til han blir enda større, kan snakke, komme seg mer rundt, være mer selvstendig og sånn, men så er det koselig at han er liten også... Litt delt ja! Håper han er mammadalt i lange tider enda da! Oda er jo det enda, så kan håpe at jeg har mammadalt i minst 6 år til og gjerne enda lenger! :p Kan godt være pappadalt også, men det finnes ikke noe bedre for mammahjertet enn gullunger som kryper oppi fanget og vil kose på mamma'n sin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar