søndag 6. mars 2011

You and I...

Oda starta dagen i dag med å spørre "Hva er egentlig fastelavn?" og selv om jeg nok kunne prøvd meg på en forklaring endte vi med å spørre mormor som kunne gi en HELT rett forklaring, ikke litt gjetting... Hehe! Så lagde vi fastelavnsboller, Oda og jeg. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var 6 år og kunne lage kunst ut av noe som egentlig er en rund bolle. Oda triller, jeg triller... Mine blir runde og alle ser rimelig like ut, men Oda sine blir kunstverk (har det noe med at ho ikke klemmer hardt nok å gjøre?! :p)! Alle har ulik fasong, noen nesten runde, andre blir som pølser, noen har en snurr, andre kan se ut som en bokstav! Kunstbakst! :p

Oda har vært syk siden onsdag og har hatt sine første hjemmedager fra skolen. Hentet henne tidlig på sfo onsdag og da var ho ikke i slag og utover kvelden steg feberen RASKT og vi hadde litt av en natt der både Oda og Andreas lå i hver sin seng og ropte på mamma'n som løp mellom og prøvde å være supermamma for begge to. Andreas har heller ikke vært i form. Torsdag, etter en times søvn med Andreas oppå meg, våkner jeg av at Kent stønner "Jeg er ikke i form jeg heller!" så da var tre av fire nede for telling! Det har blitt en rolig langhelg på oss, med andre ord, men nå nærmer de tre seg toppform igjen og mor er fremdeles frisk. Vi har kosa oss tross sykdom da, men skulle gjerne kunne brukt helga ute i det nydelige været i stedet for inne med filmer, VM-sendinger osv... Likevel - det viktigste er jo at vi koser oss sammen og det gjør vi uansett!! :)


Det har blitt et par uker med bloggpause på meg. Først var det vinterferie, med tur til Gudbrandsdalen og sånn, og så sendte jeg tilbake nydata'n for å forhåpentligvis få ENDA en ny. Den har ikke funket skikkelig i det hele tatt, så det burde vi få. Alt første gangen vi skrudde den på, gikk den rett i blåskjerm (uten at vi hadde kommet inn på data'n enda altså), så etter mye fram og tilbake, telefonsamtaler og mailer fikk vi endelig godkjent å sende den tilbake for at de skulle vurdere om vi skulle få ny. Nå sitter jeg på gamledata'n til Kent og den og nettet samarbeider virkelig ikke godt, begge deler er treigt, men sammen blir det krise, og da gidder jeg ikke være mye på nett heller. En blir ganske irritert når en må logge av og på 20 ganger for å komme inn på ÉN nettside, så da blir det minimalt fram til data'n er på plass igjen. Forhåpentligvis er det SNAAAART!

Nå sover gullungene godt og Kent og jeg har landa i hver vår ende av sofaen. I morra er det slutt på sykedager og tilbake til hverdagen. Ha en fin uke, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar