torsdag 17. februar 2011

I den nye kjolen...

"Å jasså, vil dere miste friminuttet deres?" Hehe! Oda leker skole her. Har bokstavopplegg med bokstaven H, skriver på hvordan bokstaven skal skrives 1 ->, 2 ->, 3 -> og under tegner ho læreren og læreren sier altså "Å jasså, vil dere miste friminuttet deres?"! :p Spurte om det var sånn på skolen hos dem, og det var det. Hvis noen bråka, så fikk de ikke friminutt. Oda ser spørrende på meg, som om ho lurer på "Hva synes mamma om det tro?" og jeg sier at det synes jeg var fint og så snakker vi om mormor som sier "Hvis du ødelegger timen for meg, så ødelegger jeg friminuttet for deg" og så smilte Oda lurt. Det hadde ho sansen for. "Har du noen gang vært inne i friminuttet da?" spør jeg. "NEI ALDRI!!" får jeg til svar! Hehe...

Nå går tegneleken videre. Oda har tegna en elev som sitter og rekker opp hånda mens han roper "Jeg er ferdig, jeg er ferdig! Hvorfor tar du han først? Jeg er ferdig! Halloooo! Jeg er ferdig!!!" og læreren går og hjelper den eleven som er rolig først... Hehe! Det er snedig hvordan dagen skal bearbeides og opplevelser skal ut!

Oda har vært i 7-årsdag til klassevenninne i dag. Alltid stor stas å besøke de i klassen og å få pynte seg til bursdag, SÆRLIG når en har fått ny kjole av mormor, er ekstra stas! Blid og fornøyd jente som kom hjem! :) Lillebror var ikke fornøyd med at storesøster bare var hjemme en time i dag før ho reiste ut igjen. Han gråt en såååår gråt da store'n gikk igjen. Klamra seg om halsen på mamma'n, rista på hodet og var veldig lei seg! Stakkars liten... Er ikke så greit å skjønne hvorfor storesøster bare var innom en liten tur! Storesøster har vært helten fra første dag og lillebror blir om mulig mer og mer stas for hver dag for store'n også. Verdens beste søskenvenner! Det er sikkert! :)

Nå er snaaart begge ungene i seng, Kent er på fotballtrening og jeg skal skrive på en oppgave som skal leveres neste uke sånn at jeg slipper sitte med det når de andre får vinterferie i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar