tirsdag 26. oktober 2010

I byen som jeg en gang kjente som min...

I dag trillet Andreas og jeg inn til byen og har stort sett levd kaféliv hele dagen. Det er lenge siden sist og det var veldig hyggelig! Først traff vi Nina, så Ida og så sendte vi en melding fra Andreas til farmor og spurte om ho ville ta en kaffe med oss og da traff vi Linda med lille Sofia-prinsessa også. Koselig dag! :)

I ettermiddag har Oda og jeg vært på svømming. Ho har blitt en skikkelig tøffing nå og svømte faktisk ryggsvømming hele kortsiden i dag! Ho trodde at jeg holdt henne i hestehalen (må ha en trygghet, må vite...), men det gjorde jeg ikke! Eneste jeg gjorde var at jeg satt en finger i ryggen hennes for hver tredje meter for å få ho til å løfte magen. Som bestefaren sin, har ho en tendens til å "knekke" i kroppen og da går ho jo rett ned, men ho har blitt veldig mye flinkere og skratta godt da jeg stoppa opp og lot henne svømme forbi meg. Jeg så ned på henne og spurte "Hvor skal du?" Da var ho stor i øya og så begynte ho å le for da skjønte ho at ho svømte helt selv! Flinke jenta!! :) Men neste runde spurte ho igjen "Mamma, du slipper vel ikke? Mamma, du holder vel? Hjelp mamma! Du holder meg vel godt?" Hehe... Er litt pysete, men SÅ mye tøffere enn for bare et par-tre uker siden! :) Vi koser oss så masse med svømmetreninga begge to. Det er jo så deilig å være i vann! Håper virkelig det blir så de får åpnet for vanlig bading på Stange igjen snart også. Fint å gå i Anker'n, men vi trives godt på Stange og det er ikke så stress der som i Anker'n (vi er da ikke oppe og i farta så tidlig i helgene at vi kunne slippe unna rushet...). Gleder oss også til å ta en tur i badeland på Sør-Fron sammen med mormor snart. Mormor må jo få se hvor flink Oda har blitt i vann!! Kanskje vi tar med oss Andreas også. Han skal i alle fall på vanntilvenningskurs tidligere enn Oda er! Ho er jo vant til å være i vann, men ho er vel ikke den tøffeste ungen, så ho bruker MYE tid på å bli trygg...

Nå er det kvelden på mor i huset. God natt! :)

2 kommentarer:

  1. Koselig med kaffe :D Du rakk mye på hamartur.

    Jeg gleder meg til Vetle skal begynne på kurset nå, fikk meldt han på i går. :)

    Ankern er fint som du sier før rushet kommer, vi er alltid tidlig ute når vi skal dit, orker ikke når det er så mye folk.

    SvarSlett
  2. Ja rakk mye på en tur. Koselig det :)

    Blir artig med svømmekurs for Vetle også, tenker jeg. Deilig å svømme!

    Ja... Før rushet... Det er liksom det beste med helg at vi slipper å være alle fire på badet på en gang for å stresse oss avgårde, og når da fire stykker skal ordnes for å reise, så blir det fort LANGT etter den stille tida der da gitt! :p Så vi håper at de åpner igjen på Stange (ikke det - kommer vel til å være mye folk der også hvis de åpner igjen). Det er jo både varmebasseng og stort svømmebasseng der, så vi har alt vi trenger der! ;)

    SvarSlett