torsdag 21. oktober 2010

A Nightingale sang in Berkeley Square

Ian, min fantastiske phonetics-lærer på høgskolen, som skiftet slips mange ganger hver forelesning, elsket å synge i kor og engasjerte selv den trøtteste høgskolestudenten klokka 8 om morgenen, kalte meg "Miss Nightingale" - både fordi jeg sang (som i A Nightingale sang in Berkeley Square...) og fordi jeg passet på at han husket alt han skulle gi beskjeder om osv (Miss Nightingale, altså etter Florence Nightingale...). I dag skulle jeg egentlig være mest den siste (sykepasseren), men endte vel opp med å være nesten like slapp selv! :p Kent kom hjem med en svak grønnfarge i går og etter jeg hadde vært på Peppes en tur sammen med noen av jentemammaene i klassen til Oda (veldig hyggelig damer og godt med kake og kaffe!), kom jeg hjem til en samboer som var forbi bleik... Så i dag har han vært hjemme fra jobb. I tillegg lå han nede på sofaen i natt og jeg kunne gå inn og hente Oda da jeg la meg i går. "Vil du komme og ligge i 'storbåten' med mamma og Andreas i natt?" spurte jeg og ho tok puta under armen, smilte lurt og gikk inn og tok plass i "båten". "Skal Kent sove nede i natt også, eller?" var første ho spurte om i dag... ;)

Men som sagt - vi endte vel opp med å være i dårlig form begge vi voksne i dag. Oda har vært på skolen og Andreas er i stor-form (heldigvis) og nå begynner formen å komme seg for "gamlingene" i huset også. Kent har vel en stor motivasjon i å bli frisk til å se Ham-Kam i helga (de kan visstnok rykke opp fra 2. divisjon...) og jeg bare orker ikke være syk! :p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar