søndag 19. desember 2010

Så uheldig som det kan gå an...

Noen dager burde en bare ta puta over hodet og trekke dyna over der igjen nå en våkner om morgenen og så ligge der til det er dagen etter og dagen før er over! I dag var en sånn dag og da tenker jeg "Heldigvis kommer de veldig sjelden!"

Vi starta dagen klokka 5 (!!!!) - da var det en LYS våken Andreas som fant ut at klokka 5 var en lur tid å øve seg på krabbing, så han sto og øvde seg i senga, KLOKKA 5!!! Jeg hadde vondt i magen (kan det skyldes to timer søvn sa dere?) og lå krokbøyd i senga. Var ute og handla og det gikk jo bra, men kvelden... Ja... Først så sovner jeg da jeg la Andreas, og så skulle jeg gå ned i stua, halvt i søvne, og så svikter ene foten min (hallo - jeg sov!) og jeg ramler nederst i trappa og det i seg selv hadde jo ikke gjort så mye for jeg var jo nesten nede, men jeg ramla så jeg slo ryggen RETT i trappetrinnet og det gjorde veldig, veldig vondt. Jeg lå og hyyylte på gulvet i gangen og Oda satt ved meg og sa "Det er sånn som skjer, mamma! Det går over snart. Det blir bedre snart! Jeg skjønner at du ramla, mamma! Du er jo så sliten! Du har jo nesten ikke sovet, jo!" - GODE GULL!!! Og da vi snakka med mormor senere på kvelden hvisket hun til meg "Vil du fortelle om det til mormor?" Jeg spurte hva jeg skulle fortelle om og da sa ho "Det som skjedde, vet du..." Så sa jeg at det var det samme og at det egentlig ikke var nødvendig, men da fikk jeg til svar "Men du er da UNGEN HENNES!!!" så vi måtte fortelle det til mormor. Jeg er da tross alt ungen hennes selv om jeg nærmer meg 30 mer og mer for hver dag som går... Hehe!

Jeg fikk krøpla meg bort til sofaen og satt mest mulig i ro og så, rett før Oda skulle legge seg - da ble ho dårlig... Say no more... Så mamma måtte bite tenna sammen og ordne opp (med god hjelp fra Kent). Nå har ho sovet i snart 3 timer og ingen tegn på å være mer dårlig, så vi får håpe det er som det pleier - at det er en gang og ferdig med det!

Men nå har det bikka midnatt (og plutselig hadde jeg ikke skrevet blogginnlegg 18., men det var en drittdag, så det er bedre å skrive to 19. - ett nå og ett i morrakveld) og jeg skal skrive og så snart det ble midnatt skjønte jeg også hva som ble neste sving på oppgaven, så nå skal det nok fort bli noen ord... Håper jeg...

I morra skal vi kjøpe juletre! DET skal vi! Og jeg gleder meg til vi skal pynte det på torsdag. Blir spennende å se hvor tomt/fullt treet blir av pynt for jeg har ikke heeelt oversikt over hvor mye/lite vi har av juletrepynt nå (det er jo første året med eget tre), så enten har jeg kjøpt alt for mye og det blir fullt, ellers har vi ikke så mye, men da kan vi fylle på litt og litt i årene som kommer. Kanskje det er helt perfekt? Det blir i alle fall PERFEKT med juleferie uansett om det kommer flere tvertimotdager, eller om dagene går som smurt. Når en har verdens beste skatter så kan en finne solskinn i enhver dag, så en får prøve å fokusere på det og glemme andre ting! Storekusine pleide å skrive noe da jeg var liten og ho litt større - "Keep your face to the sun and you cannot see the shadow", eller noe sånn, og det er det jeg skal prøve på nå. Ryggen BRENNER, men oppe ligger verdens beste gullklumper, og da kan jeg prøve å glemme ryggen litt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar