søndag 12. desember 2010

Tippar korn og ribbar strå...

Vel, det er ikke så lett for fuglene å finne korn og strå nå for tida, så i helga har vi laga til fire "restauranter" rundt i hagen. I går tok vi en melkekartong som vi dekka med julepapir og så med kontaktpapir, så skar vi ut en luke og fylte opp med solsikkefrø. Hang restauranten ut i tørkestativet (det har jo ikke vi bruk for nå) og Oda har venta spent på om det snart skulle komme noen fugler der. Da ho var ute i hagen en tur i dag, var det første ho gjorde - gå ned dit for å se! Oda og Kent hengte også ut tre meiseboller i dag på tre kanter av huset, så nå er det matplasser flere steder for de små fuglene. For et par uker siden var den en fugl som stakk inn i fuglekassa vår, så vi lurer på om han bor der eller om han bare gjemte seg i kulda... Vi har ikke sett mer til han, men så står vi jo ikke i vinduet hele dagen heller. Hvis han bor der, så kan han i alle fall stikke rett utenfor døra si, omtrent, for å finne mat nå. Velbekomme, små pip-piper!

Jeg satt oppe til halv 5 i natt og skrev på eksamensoppgaven, så i dag sto Kent opp med ungene og jeg fikk sove lenger. Det gjorde GODT etter en uke med mye natteskriving og lite søvn. Da jeg sto opp, lagde vi havreflarn og de ble UTROLIG gode! Nå har vi fire kakebokser med småkaker til jul, vi som bare pleier å ha pepperkaker! Får håpe på mye besøk (hint hint hint) så kakene får bein å gå på... Nå er det litt over 17 timer til eksamen skal være levert. Planen her - bli ferdig nå i kveld, helst så tidlig som mulig så jeg faktisk kan sove noe i nærheten av en hel natt, og så levere tidlig på formiddagen i morra, i alle fall før Gilmore girls på Fem. Det er den ene timen på dagen at det er koselig å se på tv synes jeg, så da vil jeg gjerne ha levert eksamen, kaste meg på sofaen og se på det med god samvittighet! Andreas sover gjerne akkurat da, så da kan jeg ta en liten pust i bakken. På ettermiddagen skal vi dra for å kjøpe julegaver og håper å få gjort masse på kort tid. Får lage meg et kart over kjøpesenteret og så gå en runde der vi går inn, finner det vi skal ha, går videre og får gjort mest mulig før vi må komme oss hjem for kveldsmat for lillebror. Det hadde vært veldig godt om vi fikk unna det meste i alle fall, så jeg ikke har det hengende over meg når neste eksamen starter tirsdag.

Nå er det over til innspurten på oppgaven. Ha en fin kveld! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar