fredag 17. desember 2010

Sound the trumpet

Oda og jeg sitter og ser på Beat for Beat, og så spiller Tine Thing Helseth til et par låter. Jeg spør Oda "Skal du bli så flink til å spille trompet eller?" men Oda tror nok ikke at det går an... Vi får øve da! Oda har i alle fall EID en trompet fra ho var 4 år - det ønsket ho seg til 3-årsdagen og jeg sa at hvis ho fremdeles ønsket seg trompet når ho ble 4, skulle ho få det... Og ja da - ungen ønska seg fortsatt trompet, så da måtte mamma'n holde løftet sitt da! MYE er den ikke spilt på enda, men det kan jo bli... Oda vil i alle fall spille i korps, men der skal ho spille trommer sier ho... Tror vi får lydisolere uteboden! ;)

Oda syntes det var BLODIG urettferdig at Kent skulle på sitt andre julebord for sesongen i dag, så jeg sa at da kunne jo vi ha julebord hjemme jeg og ho som ikke Kent fikk være med på... "Ja, men da må vi hente noe ute! Pinner og sånn..." og senere på dagen sa ho "Vi må jo ha papir og saks og sånn da..." da skjønte jeg plutselig at ho trodde at julebord var juleverksted! :p Vi har ikke hatt juleverksted, men vi kosa oss med pitapizza og hadde "julebord" likevel da. Juleverksted får bli i romjula, tror jeg...

Om en uke får vi tro vi er ferdig med gavelasset, men jeg har mine tvil... Skuldrene er i hvertfall senket om en uke og vi koser oss med julefeiring med mormor, bestefar og tante! :) Og dere - det er 4 dager til vi har FERIE! Om 4 døgn er det 7 timer siden fristen for eksamen gikk ut, så da har jeg hatt ferie i minst 7 timer og det blir så deilig! Spiller ingen rolle om det blir stress med alt vi vil gjøre og ordne før jul, vi har FERIE og det blir veldig, veldig godt!

God fredagskveld alle sammen! Jeg skal få eldste i seng her og så skrive på eksamen noen timer. Zzzzz... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar