tirsdag 4. januar 2011

Back for good...

???

Skal kanskje ikke love å være "back for good", men jeg er i alle fall tilbake. Skjønte fort at ferien for Kent og Oda (og studieferie for meg) ble bloggeferie også. Jula starta med stress for å komme i mål, men det gjorde vi. Julaften på morgenen våkner jeg av at Oda kryper oppi senga mellom Kent og meg og alt da begynner jeg å lukte lunta... Ho pleier jo alltid å legge seg inntil lillebror når ho kommer til oss! Så begynte ho å snakke om døden - varsellampene blinket... Oda snakker alltid om døden når ho føler seg dårlig... Så sovna vi igjen vi to, gutta hadde ikke våknet en gang, og en time senere våkner jeg - Oda var borte fra senga, men ho sto og ropte på meg og jeg skjønte hva som hadde skjedd. Lille gullklumpen som var så forventningsfull til jul sto nederst i trappa og kasta opp og ropte "Mammaaaa! Mammaaaa!" og så snart ho så at jeg kom så spruta tårene "Og så akkurat i DAG!!!" Stakkars! Julaften og 1.dag ble tilbragt stort sett flat på sofaen for henne. Feber og rimelig slapp, stakkars. 2.dag prøvde ho seg litt ute på ski med bestefar, men kroppen var nok sliten for da ble ho dårligere igjen å kvelden. Først nyttårsaften var ho VIRKELIG seg selv igjen, så jula ble spesiell her. Likevel - vi skal ikke klage over noe som helst. Vi kosa oss uansett sykdom, vi ble bare mer i ro enn planlagt.

Nå er hverdagen her igjen. Kent begynte i går og Oda i dag og jeg har merka TYDELIG på lillebror at det har blitt rolig for han uten henne her. Han var så glad for å få henne hjem!! Tirsdag er sfo-fri for Oda, så lillebror og jeg pakka på oss, han ned i vogna og jeg stålsatte meg for trilletur i snøen - det var TUNGT! Jeg er sikker på at en 3 timers joggetur på tørr asfalt ikke forbrenner så mye som de tre kvarterene jeg trilla i 5-6 cm nysnø i dag! Jeg vurderte en stund å sette igjen vogna og heller bære lillebror, men det var jo SÅPEGLATT under snøen også, så turte ikke bære. Var skikkelig svett da vi endelig kom oss hjem, Oda var sur etter å ha hatt snøen piskende i ansiktet siste halvtimen og vi var glade for at neste hentedag på sfo først er fredag. Da har de kanskje skrapa veien igjen her også?!

Ellers ser Kent og jeg "The Big Bang Theory" på dvd om dagen. Vi bestilte oss den serien i jula, så fikk boks med de tre første sesongene rett før nyttår og vi storkoser oss! FOR EN SERIE! Helt genialt morsom! Når Oda er i seng i kveld, så skal vi nok se et par-tre episoder! ;) Etter vi har sett ferdig BBT, så venter sesong 1-5 av "How I met your mother" som vi også har kjøpt oss.

Til helga skal jula ut. Koselig med julepynt, men kjenner at nå er det snart nok! :p Litt over 2 uker får holde. Da blir det så mye koseligere å ta det fram neste år også, hvis det ikke står framme så lenge at en blir lei! :)

GODT NYTT ÅR, alle sammen! Jeg lover å være flinkere her nå! ;)

2 kommentarer:

  1. Godt nytt år :)

    Si ifra om det blir en tur til byen snart da :)

    SvarSlett
  2. Hehe, ja det har jeg lovt LENGE nå! Skal en tur på fredag for å møte ei gammel studievenninne, men det blir etter Oda er ferdig på skolen (ho skal jo være med, må vite). Må på høyskolen en tur tidlig i neste uke, så kanskje vi kunne fått til kaffe etter det? Da kan vi dra inn på morgenen, få et par timer på skolen og så kaffe?! Jeg sier i fra når jeg vet litt mer...

    SvarSlett