torsdag 6. januar 2011

Det snør, det snør! Det snør, det snør! Det snør, det snør! Det snør, det snør! Det snør, det snør! Det sn....

Det er hakk i plata her for snøen bare fortsetter å lave ned og lave ned og lave ned! Og Stange kommune prioriterer ikke akkurat å måke opp hit, så da vi skulle til helsestasjonen i dag, var det å måke seg vei i nysnøen med vogna. Pust, pes! TUNGT!!! Bussen var forsinket, så det var bare AKKURAT at vi rakk timen på helsestasjonen, og det var ISKALDT - ikke i grader, men det var sur vind og snøen piska i ansiktet... Så jeg fant ut at i stedet for å vente en time på bussen (vi mistet AKKURAT en buss) til Ottestad igjen, gå en halvtime (vel, det ville blitt lenger i snøen da) hjem og surne TI hakk til, så skulle vi heller ta toget til Hamar, høre om Nina var med på en kaffe, shoppe litt og dra innom svigermor en tur. Ja, så vi gikk på Narvesen på Hamar, der sa ho at toget kommer om 10 minutter, så det passet jo perfekt! Jeg kjøpte billett, vi trilla ned på stasjonen og der står det: Toget var 40 minutter forsinket!!! Og innen det kom, hadde det blitt 45 minutter forsinket! Da kunne jeg like gjerne tatt neste buss for den gikk plutselig FØR toget!

Ja, ja! Vi dro til Hamar, møtte Nina og koste oss på kafé (for første gang på 3 måneder, fant vi ut!!), shoppa (jeg fikk kjøpt meg 9 plagg + ny badedrakt til Oda - - - 1200 TIL SAMMEN! Salg!! <3 ), og vært innom svigermor en times tid før Kent og Oda kom og henta oss. Godt å slippe den lange turen hjem i piskende snø og sur vind og veldig hyggelig å rekke en kafétur!

Nå er Kent på fotballtrening og jeg slapper av. Alle lyder er skrudd av og jeg bare nyter stillheten i huset. Det er veldig deilig en gang innimellom!! :) Ha en hyggelig kveld, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar