mandag 24. januar 2011

I wanna go home...

Etter 3 1/2 måned i strekk på hedmarken fikk vi ENDELIG tatt oss en tur opp til dalen i helga. Startet helga med pizza hos Slettens. Veldig koselig både for oss voksne og for de små. Andreas var spesielt glad for å hoppe i fanget til Bjørn, så han gikk fra mamma-fanget til Bjørn-fanget hele tiden. Oda og gutta lekte, tegna, pusla og koste seg. Fin kveld! Så dro vi ned til mormor og bestefar som venta på gullklumpene sine.

Lørdag var vi på kafé hele gjengen og så tok mormor og bestefar med seg storegull på Ronja Røverdatter som ble satt opp av barneteateret. Kosa seg der mens Kent, Andreas og jeg kosa oss hjemme. På kvelden hadde vi pysj og rare frisyrer-fest... Ja da! :p Oda var nemlig invitert i bursdag til ei i parallellklassen på fredag, men kunne jo ikke reise siden vi var borte. Derfor måtte vi lage en egen fest med samme tema på Vinstra. Vi hadde frukt, litt godteri og spilte spill og Oda var så fornøyd, så! :)

Søndag spiste vi tidlig middag og så hadde vi kake for mormor som har bursdag i dag. Oda hadde pynta kaka HELT alene og den var så fin! Ho hadde skrevet "TIL MORMOR GRATULERER MED 61 ÅRS DAGEN" på og så pynta litt rundt bokstavene og tatt på noen non-stop. Etter kakefesten fikk vi etterhvert kommet oss avgårde og var hjemme like før leggetid for Andreas.

I dag har jeg jammen merket på Andreas at han har hatt masse folk rundt seg og mye oppmerksomhet i helga, for han har vært helt vill etter oppmerksomhet fra meg. Når jeg har hatt han i fanget har han tatt tak i ansiktet mitt så jeg skal se han i øya og hvis jeg ser bort så raser han og styrer ansiktet mitt igjen. Hehe! Ikke ville han sove særlig heller, så det endte med at han sovna oppå meg i 15-tida i dag og sov halvannen time. Da hadde han knapt sovet etter han sto opp halv 8!!! Mor sliten, ja!

Fikk også levert gruppeoppgaven vår i går-kveld og synes da det gikk ganske greit. Denne uken er det både nettseminar og start på semesteroppgave med innlevering av prosjektskisse innen søndag. Torsdag får vi middagsbesøk av et nyyyforlova vennepar da. Det blir hyggelig! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar