onsdag 24. november 2010

Hver gang vi møtes, har vi det bra

Definisjon på en god venn? Når en møtes sjelden, men likevel samtalen flyter som om en treffes stadig vekk og det er like hyggelig om en treffes daglig eller om det går måneder mellom. Det er venner som kommer på besøk og drar beina opp i sofaen uten at det føles unaturlig for noen, venner som stikker inn på kjøkkenet og finner fram selv hvis det er noe som mangler på bordet, de er mer tørste eller sånn, venner som tar ungene på fanget like naturlig som det var egne nevøer/nieser...

Vi er så heldige at vi har flere sånne GODE, gode venner, både hver for oss og sammen. Ikke bare har VI det hyggelig sammen, men Oda setter også stor pris på sånne besøk, selv om det bare er voksne og Andreas i tillegg til henne. Andreas er ikke helt stor nok til å sette pris på sånn så mye, men akkurat i dag har han storkosa seg han også og sjarmert besøket så godt han bare kunne (ikke at det var så vanskelig). Helgene er ofte fulle av opplegg for mange, også for oss, så da er det hyggelig å kunne invitere hjem på middag på en helt vanlig onsdag. Da tar vi oss god tid ved matbordet før vi flytter oss over i sofaen og skravler videre til det er på tide for alle å starte med forberedelser for morgendagen (lærere altså!! Alltid noe å gjøre! Og når sistemann er student, så...). Det er sånne dager som får en til å sette seg ned om kvelden og tenke "Vi har det jammen godt!!"

Nå sitter jeg og venter på at "Draumen om Nilen" skal starte på Nrk1. Magisk serie - særlig da de var i Egypt og jeg satt og tenkte på hvordan kjære Hildegunn'en vår bodde der i 1 år, mitt i alt det fantastiske! Jeg har ikke mange reisedrømmer utenfor Europa, men Egypt vil jeg gjerne oppleve en gang (helst med Hildegunn som guide...) og i tillegg vil jeg til New Orleans og gå fra jazzklubb til jazzklubb og makabert nok - jeg vil oppleve en begravelse i New Orleans... Ellers er det Europa som frister med reisemål - og mange av dem. Mange steder jeg har opplevd allerede som jeg gjerne vil tilbake til, og mange nye steder jeg vil oppleve. Det er mye å se fram til! :)

1 kommentar: