tirsdag 2. november 2010

Vuggende, vuggende, vuggende, vuggende...

Vi er så heldige at vi får være med som prøvekaniner av SingSang-boksen Mine aller første sangkort! De kom i hus for en uke siden så her synges det som aldri før. Oda, på 6 år, synes også at kortene var veldig fine, så ho drar de fram og synger for lillebror (på 6 måneder) stadig vekk. Mest populær er "Ro, ro, ro din båt" der Oda både ror og vugger med Andreas. Den sangen går runde etter runde her til barnas store glede og de voksnes etterhvert store frustrasjon... :p

Nå er vi allerede en syngende familie (i alle fall vi jentene), men det er fint med en påminnelse på hvilke sanger som passer fint for lillebror, hva en kan gjøre med sangene og bildene er veldig fine å se på. Mest positivt med kortene likevel - Kent sang!!! Jeg sto på kjøkkenet og laga mat, og så hører jeg Kent synge for guttungen mens de kikka på bildene. Jeg turte ikke gå inn på stua for da hadde han vel slutta, men jeg kommenterte det etterpå og da sa han "Oda tvang meg"... :p Men han sang (noe anna enn HamKam-sangen...) og det er jeg SÅ glad for!! :)

Vi gleder oss til mange fler sangstunder med de fine kortene og gleder oss til Andreas blir så stor at han blir med på mer enn "roing" og "vugging" også... ;)

5 kommentarer:

  1. "Oda tvang meg" Hahaha! Men sangkort er kjempefine greier, vi bruker dem masse på jobb i bhg. :) "Ro din båt" er forøvrig en av favorittsangene til lillemor her også, har sunget/hørt den på repeat i nærmere 18 mnd. nå. :p

    SvarSlett
  2. Kan du være så snill og gjøre et snikopptak av Kent som synger? For så å legge det ut her for allmenheten...
    hadde vært gøy å høre han synge noe annet enn sangen til elgdansen vi hadde på høyskolen :)

    SvarSlett
  3. Maria: Ro, ro husker jeg Oda likte godt også. Vi sang den masse og så snart vi var ferdig med et vers, så begynte ho å "ro" selv så vi skulle fortsette. Hehe! Andreas sitter mer og gaper og ler av oss, men storkoser seg!! :)

    Skal prøve å ta et snikopptak en dag, men hvem er anonym?! ;)

    SvarSlett
  4. Anders er den anonyme innsenderen :)

    SvarSlett
  5. Aah... Tenkte at det måtte være en av dølene ja! ;) Du får ta deg en tur en dag og "hjelpe" meg på kjøkkenet, så kan vi ha en snikavtale med Oda om at ho "tvinger" Kent til å synge igjen... :p

    SvarSlett