onsdag 10. november 2010

A year has passed...

I dag er det et år siden vi fikk vite at Andreas var Andreas og ikke bare en navnløs liten klump som jeg såvidt hadde begynt å kjenne inni magen. Oda var hos tante Becka mens vi var på ultralyd og vi hadde bestemt oss for å ikke si noe til noen før vi hadde snakket med henne. Var helt sprekkferdige innen vi kom ned igjen dit og jeg hvisket til Oda at det var en lillebror i magen. "En LILLEBROR?????" ropte ho - ingen hadde vel forventet det! Kent sine gener var nok sterke akkurat der for Andreas er første gutten født på morsiden av min familie på 97 ÅR! Men ellers er lillebror så lik storesøster, så der er nok våre gener sterkest! :p

Andreas - et stort smil og selv om han sover lite på dagtid og våkner ofte på natta, så smiler han stort sett bestandig og er så snill og god! Oda var veldig enkel når det kom til mattilvenning, men var utrooolig vanskelig å få til å sovne på kveldene, med Andreas er det helt andre veien. Han er skeptisk til mat (bortsett fra lapskaus og skive med leverpostei), vil aller helst ammes, men han er verdens enkleste å få til å sove på kvelden og jeg kan gå ut av rommet selv om han er lys våken! Da ligger han og pludrer litt for seg selv, og så surver han så vi går opp til han og gir han smokken etter en stund og da sovner han! Så godt!! :)

I starten var Kent skeptisk til at han skulle sove i senga vår, men det var jo eneste måten jeg hadde fått sove på. Hadde han ligget i sprinkelsenga hadde jeg vel stått ved den hele natta og ikke fått ro i det hele tatt. Jeg synes fremdeles det er kjempe-koselig å ha han ved siden av meg og her om dagen da jeg la Andreas ned i sprinkelsenga bare for å ordne sengeplassen hans i stor-båten sa Kent "Du skal da ikke ligge der du! Skal ligge hos oss til du er 15 du!" Hehe!! :p DET blir drøyt selv for mamma'n, men så lenge han sover godt i senga vår, så lenge vi sover godt og ingen føler det er for trangt, så koser vi oss med at han ligger der!

Gullklumpen feirer 7 måneders dagen og 1-år-siden-vi-'møttes'-dagen med å ha litt feber, så nå sover han faktisk!! Slapp dag på oss, med andre ord, men vi koser oss likevel! :)

Ha en fin dag alle sammen, og spesielt "onkel Plulse" som har bursdag i dag! Hurra!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar