fredag 5. november 2010

Old McDonald had a farm...

...eller en restaurant eller tusen, da. Vi er ikke McDonalds-mennesker, har aldri vært det og kommer aldri til å bli det. Oda ble 6 år i sommer og i løpet av sitt liv har ho spist EN gang på McD og vi har ingen store planer om å ta flere turer dit heller. Greit nok med fastfood en gang innimellom altså, men skal vi først ha fastfood så kjøper vi heller en SKIKKELIG burger, ikke den papp-plata du får på McD. Skal jeg først spise drittmat, så skal den da smake godt i det minste! Jeg mener ikke at jeg skal nekte ungene å spise der noen gang, men jeg er ikke med og spiser der så da får de enten være med noen andre eller vente til de er gamle nok til å gå dit alene.

Jeg er vel ganske så anti-McD. McFlurry er godt da, med daim, men jeg lar være å spise det også bare av prinsipp... Men på forelesning forrige helg var foreleseren vår innom begrepet "McDonaldisering". Etter å ha kikket litt rundt på nettet ser jeg at det brukes om mye forskjellig, men den opprinnelige meningen gikk vel på dette med at samfunnet blir mer og mer rasjonalisert, vi har store kjeder som dekker store deler av verden og som driver etter så og si samme grunnprinsipper (som McD-kjeden, selv om de har lokale variasjoner av konseptet også) og det er mindre rom for personlige småbedrifter. Spennende å lese om, og har funnet en del stoff jeg kan bruke til oppgaven som skal leveres neste uke også. Det er jo fint!! :) Så til og med med McD så går det an å finne en "silver lining"! Uventet, men gledelig velkomment! :p

Nå venter vi på at Kent skal komme hjem så helga kan starte, i alle fall for de andre tre. Mor i huset må skrive ferdig en oppgave som skal leveres søndag kveld. Lenge leve skippertak!

God helg, alle sammen! :)

1 kommentar:

  1. Enig med du, Vetle har nok vært der mye mer enn jeg skulle ønske, desverre. Vi har tilogmed vært der noen ganger selv, men det er det slutt på. Det er koselig å spise ute, men mcD er hverken koselig eller bra. :)

    God helg!

    SvarSlett