søndag 28. november 2010

I wanna go home...

Nja, altså - nå er jo hjem HER, på Ottestad, med Kent og de to skjønne, men barndomshjemmet (eller ungdomshjemmet, siden vi flyttet da jeg var 11...) vil jo på en måte alltid være HJEM det også. Derfor er det veldig rart å dra for å se mamma og pappa sin nye leilighet og vite at om en stund er det ikke noe HJEM å dra til på Vinstra. De får det nok veldig fint i leiligheten og jeg skjønner veldig godt hvorfor de vil flytte, både at de vil flytte til noe mindre, noe nytt og enklere, men også at de vil flytte til Lillehammer igjen, likevel er det trist at vi etterhvert ikke skal dra til Byrevegen på helgetur eller på besøk i ferier! Det er i alle fall fint å ha sitt eget hjem nå med stor hage ungene kan leke i, plass til å ta imot venner og familie på overnatting, eller til å sette opp juletre...

Pensum til eksamen fredag er nå lagt i en bunke (som er alt for stor til at det virker overkommelig akkurat nå) og jeg er såvidt i gang med lese-innspurten. Nå prøver Kent å roe Andreas og det har gått greit en stund. Andreas har surva, men nå var nok nok og han begynte å rope "Mamma... Mamma... Mamma..." Aller helst vil jeg gå opp og hjelpe til, men det straffer seg jo bare i lengden. Han må snart slutte å få mat hele natta for det å sove et par timer til sammen hver natt i dagene før eksamen blir drøyt, selv når en er vant til lite søvn... *sender sovestøv opp trappa*

Nå skal jeg lese litt til før jeg tar kvelden. Er mye som frister mer, men må komme meg gjennom en del til for å nå dagens mål... God natt!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar