mandag 1. november 2010

Lying awake intent at tuning in on you

Jeg husker godt den følelsen av at vi skulle få ny kanal den gangen TV2 starta opp. Jeg husker at vi stadig vekk skrudde over på 2 bare for å se prøvesignalet og at vi venta spent på å endelig ha mer enn NRK1 i hus. Å få TV2 var omtrent som å få julegave på forskudd det året! Men hva skjer nå? MAX - kanalen for MENN (!!) starta opp for tre kvarter siden og jeg sa til Kent at han måtte skru over så vi fikk se hvordan den starta opp. Det var ingen magisk følelse. Vi fikk kanal nummer "ørten", vi kommer vel sjelden til å se på denne kanalen og det har ingen betydning for oss om den er der eller ikke... Vi har jo så mye å velge i allerede noe som kanskje gjenspeiler hele samfunnet i dag. Vi har uendelig med valgmuligheter og mye av magien ved noe nytt blir jo da borte... En skal vel ikke tenke "Alt var så mye bedre før" for vi tar jo del i utviklingen og er glad for veldig mange andre sider av den, men jammen skulle jeg ønske meg mer sånn magi innimellom...

Ellers - sangen fra overskriften i dag minner meg om en serdeles morsom kveld/natt i Byrevegen der gode venner sang Singstar helt til det ble morgen. Det morsomste var da Knut Erik og Kristen skulle synge Video killed the radio star. Vi lo så tårene trilla og jeg er så glad for at vi huska å lagre den sangen så jeg fremdeles kan finne den fram og høre på. Kristen - du er en GUD på Singstar!!!

Så - det aller viktigste til slutt: Oda sitt hjerte er helt perfekt! Sterkt og fint! "Det er ingenting galt med den ungen her!", sa legen... "I alle fall ikke med hjertet hennes" ;) Men det er ikke mye anna som er galt med den ungen heller. Vår aller beste sommerfugl med det store, gode hjertet som bare skulle vise oss hvor stort og godt det var ved å gjøre noen ekstraslag i sommer på kontrollen. Nå var bi-lyden borte og vi kunne senke skuldrene og reise hjem! :) Oda skulle få velge seg det ho ville, lovte jeg, som premie for at ho var så flink. Jeg hadde sett for meg at vi skulle ta en tur på en klesbutikk eller lekebutikk eller noe, men da vi var på Kiwi spurte Oda om ho ikke kunne velge et kinderegg, så da ble det kinderegg i belønning... Ganske mye mindre enn mamma'n hadde tenkt, men ungen var STRÅLENDE fornøyd med det. Ikke verst! ;)

Hurra for Oda!!!

1 kommentar: