mandag 15. november 2010

Man gave name to all the animals...

Oda har hatt RLE igjen, og vi har fått referat fra timen. Artig! Jeg hadde aldri trodd at MIN blogg skulle ha flere innlegg om Gud, men ja ja! Hehe... Det er ganske spesielt å se og høre ungen si "Så tegnet vi og fargela forskjellige dyr som Gud skapte, mamma!" og ho sier det med sånn overbevisning at jeg bare må flire. Som sagt før - ho får tro på hva ho vil og hvem ho vil, men det er ganske rart å høre henne snakke om det som sannheter - oppe og vedtatt, når det er så langt ifra det for "jeg tror det ikke før jeg får se det-mamma'n"! Jeg spurte Oda hva de hadde gjort i arbeidsøktene i dag, og da ho svarte at de hadde tegna og fargelagt dyr Gud skapte, så spurte jeg om de hadde hatt RLE. "Jeg vet ikke jeg, mamma. Er det RLE når vi tegner det Gud har skapt?" Ho tenker ikke sånn over hva slags FAG de har, det er Multi (mattebok), Tuba Luba (norsk++), utelek, lyttekrok... Alt er liksom bare en del av skolen og ho ser ikke på det som ulike fag nødvendigvis - det er bare "arbeidsøkt"! :p

I morra kommer mormor innom med spark med "boks" en kan hekte på og alt, så da kan Andreas og jeg sparke til skolen for å hente Oda. Det blir koselig!! :) Håper snøen som har kommet nå blir liggende hele vinteren!! I går laga bestefar og Oda snømann og snølykt i hagen her også. Koselig! :) Det kan gjerne komme MYE mer snø hvis jeg får bestemme da. Gleder meg spesielt til siste eksamen er levert 20.desember. Blir stress med alt som skal ordnes før jul da, men det blir godt å senke skuldrene et par uker uten å ha sånne ting hengende over hele tiden. Og jul i huset vårt - jeg har sagt det før, men jeg gleder meg sånn!!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar