fredag 26. november 2010

The winner takes it all...

Og selv om flere klarte NESTEN alle, var det en som tok absolutt alle og det er vel ikke HEEELT overraskende storesøster Pernille som skal få en koselig juleoverraskelse i posten. Ho lurte på om ho i det hele tatt hadde lov til å være med, men det er jo ingen grunn til at ho ikke skal det! Hehe... Jeg flira skikkelig godt av mailen hennes, så jeg satser på at det er greit for henne at jeg kopierer over - da får dere fasiten i samme slengen. Om det er like morsomt for dere som for meg, tviler jeg vel egentlig på, men det har vel litt med felles erfaringer som blir morsomt for den andre... :p

Utenom Pernille så var det flere som hadde mye rett og uten å skulle trampe på noens føtter ved å ikke nevne dem, må jeg si at jeg ble EKSTRA imponert over Endre, som jeg var lærer for i nesten ett år da han gikk på barneskolen, og som bare manglet noen få på å få alt riktig. Som jeg sa Endre (riktignok var det om noe anna) - du har nok hatt en VELDIG flink musikklærer en liten periode i ditt liv! :p Ellers - hipp hurra for alle som sendte inn - dere er så flinke, og det var så gøy at dere klarte så mange alle sammen!! :)

Men fasiten kommer altså her, sakset og limt fra mailen fra storesøster Pernille:


1. A brand new day = Låta ”Brand new day” fra Sting-albumet ”Brand new day”.
2. Oh happy day = gammel gospel-låt. Oh happy day, when Jesus washed osv. Her måtte jeg søke litt for å kontrollere at jeg ikke blir lurt.
3. I sing, you sing, we all sing a new song = Enda en lett en! Real Group: I sing, you sing!!! J
4. Norwegian wood = Beatles: Norwegian wood: I once had a girl or should I say she once had me. Enkelt!
5. A Nightingale sang in Berkeley Square = Gammel kjempefin jazzlåt. Fant ut at den er fra 1940 og skrevet av Manning Sherwin og Eric Maschwitz
6. Friday’d give me time: Lett! Seven days – fin Sting-låt fra Ten summoner’s tales
7. When marimba rythms start to play = Sway av Michael Buble. Den kunne jeg ikke.
8. Det bor en gammel baker på en bitteliten øy = tekst av Inger Hagerup, flere har satt melodi til den, men jeg regner med at du kanskje har tenkt på Elbjørg Raknes.
9. Seven days was all she wrote = Samme som sang nr 6.
10. I byen som jeg kjente som min = Lett! Lillebjørn Nilsen: Byen jeg kjente som min. Opprinnelig ”the town that I loved so well” av Phil Coulter (søkte for å finne navnet hans)
11. Av og til er en millimeter nok = Anne Grethe Preus: Millimeter. Plata heter også Millimeter.
12. Ready or not = …. Here I come, you can’t hide osv. Fugees: Ready or not. Rundt 1996.
13. The master blaster jammin’ = Stevie Wonder: The master blaster (jammin) (satt langt inne) fra albumet Hotter than July
14. Turn back time = Cher: If I could turn back time.
15. The most beautiful girl in the world = Charlie Rich: The most beautiful girl in the world
16. Tale as old as time = Fra beauty and the beast.
17. Lying awake intent at tuning in on you = Buggles: Video killed the radio star! HAhaha.
18. Vuggende, vuggende, vuggende, vuggende = Trad barnesang: Ro ro ro din båt
19. The water is wide, I can’t cross o’er = Gammel trad britisk. Blant anna sunget av Eriksen
20. Nå harru blitt feit som en julegris = Ole Ivars: Nei så tjukk du har blitt
21. I know it’s cliche = Ryan Adams: The drugs not working
22. Old MacDonald had a farm = trad. barnesang
23. Where you lead, I will follow = Gilmore Girls-sangen sikkert. Carole King og Louise Goffin: Where you lead
24. Lisa gikk til skolen = opprinnelig tema fra Children's March av Percy Grainger / norsk barnesang
25. What if God was one of us = Joan Osborne: One of us
26. I’m dreaming of a white Christmas = av Irving Berlin. Sunget av Bing Crosby
27. A year has passed = Police: Message in a bottle
28. Let it snow, let it snow, let it snow= av Jule Styne / Sammy Cahn. Sunget av Frank Sinatra, Dean Martin osv
29. Det er flaut, det er flaut, det er flaut, flaut, flaut – å bare kunne tygge graut = Det blir ikke hull i ei tann som er ren
30. God natt min skatt – Fra Amalies jul: Godnattsang for nissunger
31. A very big house in the country = Blur: Country House
32. Man gave name to all the animals = Bob Dylan: Man gave name to all the animals
33. The river’s wide, we’ll swim across = Sting: Brand new day (fra Brand new day)
34. It seems as though the writing’s on the wall = Craig David: Rise and fall (basert på 35)
35. Those who curse their luck = Sting: The shape of my heart (fra Ten summoner’s tale 1993)

Altså - det var IKKE krav om mer enn å vite hvilken sang det var, men dette var jo VIRKELIG grundig da og sparte meg for "bryet" å lage fasit selv! :p

Må finne på en ny konkurranse etterhvert også, men det blir etter eksamen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar